maandag 27 mei 2013

Plus - Vierde week van mei 2013

Vanmorgen stapte ik naar buiten met mijn gebruikelijke 3 laagjes wol en een waterdichte jas... is het ineens zonnig en warm! Even wennen hoor. Raar eigenlijk hoe snel ik wen aan nare dingen (half open wc vloer, regen en kou bijvoorbeeld), waardoor het ongemak nauwelijks meer opvalt. Daarom leven we denk ik ook behoorlijk tevreden in een rommelig huis dat een deel van het jaar naar natte hond ruikt. Nadeel is natuurlijk dat de motivatie om te boel te verbeteren omgekeerd evenredig is met de gewenning. Gelukkig heb ik op het hoogtepunt van mijn ongemak een hoop acties in werking gezet die nu vruchten gaan afwerpen. En dan is het eigenlijk wel prettig om vanuit een meer ontspannen energie naar een nieuwe situatie toe te werken in plaats van met ergernis weg te willen uit de bestaande omstandigheden. Dat voelt een heel stuk positiever.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten