maandag 20 september 2010

Leven - Derde week van september 2010

Voor mij begint het nieuwe schooljaar deze week. Ik ben benieuwd wie van mijn deelnemers van de coachopleiding deze zomer nog een slag gemaakt hebben. Want als trainer heb ik maar voor een deel invloed op de ontwikkelprocessen van een ander. Een groot deel gaat 'vanzelf'. EĆ©ntje is bijvoorbeeld naar Santiago gelopen. Daar kan volgens mij geen studie tegenop! Dat is meer een spoedcursus aan de universiteit van het leven.
Toch denk ik dat er in het 'gewone' dagelijks leven ook genoeg te ontdekken valt. Dat je echt geen spectaculaire dingen hoeft te ondernemen om jezelf tegen te komen. Dat je gewoon kunt werken, eten, drinken, slapen, opvoeden, autorijden, boodschappen doen enzovoort zonder uitgeleerd te raken. Het is alleen een kwestie van blijven opletten, net als op een echte school. Ik ga deze week dus lekker door met mijn leven. Eens kijken wat ik daar alleen al van kan leren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten