maandag 27 september 2010

Wijsheid - Vierde week van september 2010

Sinds een paar dagen is er een discussie gaande tussen mijn lichaam en geest. Op een paar plaatsen is mijn huid ontstoken. Het is dik en rood en een beetje pijnlijk. Ten eerste wil mijn hoofd natuurlijk weten en begrijpen wat er aan de hand is. Is het een allergie? Een signaal dat er iets vreselijk mis is? Of alleen een ontgiftingsreactie? En of het 'ernstig' is, wat wijsheid is, of ik iets moet doen of dat ik het rustig aan het systeem kan overlaten om de balans te herstellen. Zorgen maken is niet één van de opties, want dat heeft geen voordelen.
In plaats van erover na te denken, probeer ik contact te maken met de wijsheid van het lichaam. En te vertrouwen op mijn intuïtie. Als ik met mijn aandacht naar de pijnlijke plekken ga, word ik heel rustig. Mijn klieren zijn ook wat dikker, dus er wordt gewerkt aan de weerstand. Ik wacht nog wel even met de huisarts bellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten