zondag 12 december 2010

Rommel - Tweede week van december 2010

Het rommelt. Want deze week moet het gebeuren. De 22e begeleid ik een workshopdag op de Wageningen Universiteit over innovatie en creativiteit. Vrijdag wil ik alle details rond hebben, zodat ik ontspannen het weekend in kan en nog tijd heb om wat fijn te slijpen. Het draaiboek is in grote lijnen wel compleet, maar ik heb nog aardig wat werk aan het verzinnen en maken van wat creatieve warming-up opdrachten, een persoonlijk welkomstwoordje en de broodnodige visuele ondersteuning. Dat is lekker dubbel: eerst zelf creatief worden om met de resultaten daarvan co-creatiekracht te stimuleren bij anderen. Mijn eigen strategie is inmiddels beproefd. Een korte periode van inspiratie opdoen, rommelen, bladeren, Googlelen en brainstormen. Dan een paar dagen laten sudderen op de achtergrond en als het gaar is in een lekkere flow (waarschijnlijk 's nachts) alles op papier zetten. Ik heb nu al zin om weer eens lekker wat productie te draaien. Maar nu eerst: rommel maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten