maandag 5 maart 2012

Berg - Resultaat

Wat heb ik weer heerlijk om mezelf gelachen! De hele week was ik moeizaam op zoek naar een foto van een 'berg'. Veel figuurlijke en letterlijke varianten kwamen voorbij, inclusief een hoop van de hond. Maar nooit was ik echt tevreden. Totdat ik mij zondagmiddag realiseerde dat ik halverwege een echte berg hing. Goeiemorgen! Monte Cervino, alias de Matterhorn. Maar dan de miniatuurversie in de polder bij de Rottemeren vlakbij Bergschenhoek. Ik was daar als instructeur bij een klettersteigcursus van de NKBV en om deelnemers te helpen met het lastigste stukje, hing ik ergens halverwege die berg in de wand. Tussendoor ruim voldoende tijd om een hele berg foto's te maken...
Met die berg werk is het trouwens ook goed gekomen: net als een echte berg, zag die er van dichtbij lang niet zo onneembaar uit. En net als met een echte berg is het gewoon een kwestie van beginnen, doorzetten en op tijd rusten. Totdat daar ineens het eind in zicht is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten