maandag 13 januari 2014

Draadje - Derde week van januari 2014

Het Woord gaat voort! Ik moet bekennen dat ik even in de verleiding was om mijn wekelijkse blog een stille dood te laten sterven, maar ik heb het ook wel gemist de afgelopen weken. Zeker nu het 'gewone' leven weer begonnen is, voelt het wat kaal om niet even achteruit en vooruit te kijken op maandag morgen tijdens het wakker worden. Dat helpt me echt om me voor te bereiden op de komende week. Een goeie reden om de draad weer op te pakken dus!

Waar ik mezelf af en toe aan wil herinneren is deze Oudhollandse spreuk: "Elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar." Ik ben bijvoorbeeld wat aan het schilderen en klussen in huis en dat lijkt niet op te schieten. Bovendien leidt elk klusje weer tot een ander klusje. Het is dus nooit af. Maar over een paar weken of misschien maanden is het verschil met nu toch echt wel zichtbaar, hoewel de rommel nu alleen maar erger lijkt te worden. Als ik maar gewoon stug door ga met stukje bij beetje, draadje voor draadje, doen wat ik kan, komt het vanzelf goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten