maandag 30 augustus 2010

Zeker - Resultaat

Soms, als ik ergens lang onzeker over blijf, beslist de wereld voor me: 'Uitverkocht'. Mooi. Tijd voor plan B! Verder heb ik ontdekt dat (een gevoel van) zekerheid te koop is. En dat dat fenomeen duur wordt betaald.
Aan de andere kant hoorde ik mezelf ook van de week aan een collega uitleggen wat voor mij de lol is van het klimmen. Het gaat voor mij niet om de kick van het risico, wat hem nogal verbaasde. Het is juist de veiligheid van het gezekerd klimmen dat het mogelijk maakt om grenzen te verleggen. Om eens iets te proberen waarvan ik niet zeker weet of ik het kan. En om dan te ontdekken dat ik het wèl kan.
Is veiligheid en zekerheid dan niet hetzelfde? Blijkbaar niet. Op een feestje vroeg iemand me hoe het met mijn bedrijfje gaat. Ik antwoordde tot mijn eigen verrassing dat het af en toe nogal onzeker is, maar dat ik dat steeds minder spannend vind. Goeie ontwikkeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten