maandag 23 mei 2011

Element - Vierde week van mei 2011

Dat was even schrikken vanmorgen: Ronald Naar, één van Nederlands bekendste bergbeklimmers, is gisteren overleden. Van sommige mensen neem ik blijkbaar aan dat ze onverwoestbaar zijn, want Ronald Naar was er zo een waarvan ik dacht dat hij het eeuwige leven zou hebben. Wat ik dan wel weer erg passend vind: hij is onwel geworden op een enorme berg in de Himalaya, tijdens de afdaling. Terwijl hij dus aan het doen was, wat hij het liefste deed. Geen dramatisch ongeluk tijdens een toppoging, geen langzaam slopende ziekte, geen lullig einde onder tram 7. Mocht het mijn tijd zijn, dan hoop ik ook op zo'n einde. Hoeft nu nog niet hoor, mag nog best even wachten. Maar als ik dan aan de beurt ben, kom me dan maar halen als ik in mijn element ben, onder vrienden, en zonder spektakel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten