maandag 23 januari 2012

Ring- Resultaat

Er sloeg een klein bommetje in toen ik ineens een cirkeltje doorzag waarin ik mezelf jarenlang gevangen heb gehouden. Ik heb dinsdag iets gedaan dat ik heel onbeleefd vind: ik ben halverwege een bijeenkomst weggegaan. Na de inleidingen van de workshopleiders was ik er al helemaal klaar mee en ik ben vertrokken. Het ongemakkelijke gevoel dat ik daaraan overhield, kon ik diezelfde avond mooi onder de loep nemen in mijn studiegroepje. De vraag die ik vooral wilde onderzoeken was: vanuit welke behoefte heb ik de bijeenkomst verlaten? Eén van mijn groepsleden suggereerde het begrip Eigenwaarde. Poef! Ineens zag ik het... Zo heb ik dus al die tijd mijn eigenwaarde vernietigd. Door braaf dingen te doen, terwijl die in strijd waren met mijn meest authentieke behoeftes. Waardoor het natuurlijk steeds lastiger werd om voor mezelf te gaan staan. Auw! Aha! Wow! Zo bracht de Ring me toch nog iets van trouw. Trouw aan mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten