dinsdag 10 april 2012

Schoonmoeder - Tweede week van april 2012

Dankzij het ongeluk van Eric kreeg ik een geweldig inzicht. Binnen een paar uur veranderde ik in mijn ex-schoonmoeder. Ik was continu aan het rondrennen om het anderen (in mijn geval vooral Eric en Darwin) naar de zin te maken, nam geen moment rust en ging volledig voorbij aan mijn eigen gevoelens en behoeftes. Resultaat: een kort lontje, zelfmedelijden en het idee van tekortschieten. Ineens was ik een ontevreden kreng. En ondertussen zat Eric alweer grapjes te maken en kauwde Darwin tevreden op een bot. Een heel leerzame ervaring! Waar ik deze week dus extra goed op wil letten als er-tijdelijk-alleen-voor-staande hondenbaas en mantelzorger, is mezelf. Ik heb ook eten, drinken, rust en steun nodig. Alleen als ik goed voor mezelf zorg, kan ik goed voor anderen zorgen. Een cliché dat nu ineens betekenis heeft gekregen. Dus ik ga zo eerst maar eens wat afspraken verzetten en wat hulptroepen inschakelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten