maandag 31 december 2012

Gewoon - Eerste week van januari 2013

De laatste dag van het jaar. Maar ook gewoon de eerste dag van de week. Ik zie wel weer uit naar gewoon. Gewoon eten vooral. En gewoon betekent voor mij: zo weinig mogelijk koolhydraten (brood, aardappels, rijst, pasta, koekjes, zoetigheid). In december is dat natuurlijk geen doen, dus ik heb me de afgelopen 2 weken even weinig aangetrokken van mijn 'zwarte lijst' van te vermijden voer. Wel bijzonder om te merken welk effect dat heeft. Ik heb weer even ervaren hoe onbevredigend al dat lekkers is. Het smaakt wel goed, maar het voedt niet. En dat maakt het ook zo verslavend: want dan neem ik er dus nog maar eentje...  Als al die oliebollen, krentenbroden en banketstaven op zijn, ga ik dus weer lekker terug naar fruit, nootjes en extra pure chocola om van te snoepen. Met een nieuwe motivatie: het moet niet, maar het werkt gewoon beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten