maandag 21 oktober 2013

Zandloper - Vierde week van oktober 2013

Vanmorgen heb ik ontbeten met havermoutpap. Lekker ouderwets. Behalve dan natuurlijk de amandelmelk met extra calcium waarin ik het heb gekookt. Het was echt even zoeken in de supermarkt, maar onderin het schap met de flitsende ontbijtmixen vond ik een rijtje onooglijke pakken 'oatmeal' in de nieuwe internationale low budget huismerk verpakking. Ik ben benieuwd wat het lichaam ervan vindt. De hele zomer heb ik naar volle tevredenheid ontbeten met fruit en smoothies maar nu het richting winter gaat, heb ik behoefte aan iets warms. Dankzij mijn nieuwe favoriete boek De Voedselzandloper heb ik nu wellicht een goed alternatief gevonden. Een beetje spannend vind ik het wel, want ik eet zo weinig mogelijk graan en ander zetmeel omdat mijn systeem daar weinig nuttigs mee kan. Maar het schijnt dat havermout bij hoge uitzondering geen enorme suiker piek in het bloed veroorzaakt (met de bijbehorende dip daarna). Dat kan ik inmiddels beamen, anders had ik nu languit op de bank gelegen. Als m'n darmen nou ook nog vriendelijk reageren op het nieuws, denk ik dat de havermout een blijvertje is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten