maandag 8 november 2010

Kaars - Tweede week van november 2010

Sinds een paar dagen heb ik een paar stijve spieren in mijn nek en schouders. Geen idee waar ik het aan te danken heb. Misschien is het tijd om het raam in de slaapkamer op de winter stand te zetten. Gelukkig gaat het alweer wat beter: in plaats van overal pijn aan beide kanten, concentreert de stijfheid zich nu tot een beperkt gebied aan de rechter kant. Het maakte me er wel weer even van bewust hoe vanzelfsprekend ik het vind om me soepel te kunnen bewegen. Want de eerste uren van de dag kon ik weinig anders dan kaarsrecht zitten en hopen op herstel. Aandachtig ontspannen bleek goed te werken tegen de spierpijn en voor bewegingsvrijheid, dus daar ga ik deze week maar mee door. Een kaarsvlam heeft voor mij die combinatie van ontspanning, aandacht en warmte. Dus dat wordt de komende dagen mijn hulpje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten